lauantai 17. toukokuuta 2014

Banaanilettuja!

Tänään on ollut kevään ensimmäinen oikeesti tosi lämmin päivä ja mä kävin kaupassa pitkissä housuissa ja takissa......
Ja kaiken lisäks koko loppupäivän oon istunu sisällä. Suunnittelin, että oisin lähteny jonkun kaverin kanssa ajelemaan, mutta mun silmät on allergiasta (?) niin punaset, etten oikeestaan haluu näyttäytyy kellekkään. Kaupassakin olin aurinkolasit päässä.

Sen sijaan, että olisin ollut ulkona nauttimassa tuloaan tekevästä kesästä, mä tein banaanilettuja!
Ajattelin jakaa tän reseptin nyt tänne, koska tää on maailman helpoin.

Tarviit banaaneita (mielellään isoja, eikä sellasia vihertäviä vaan vähän kypsempiä.. Itseasiassa tää on hyvä resepti jos pitää käyttää banaanit, ennenkun ne on kompostikunnossa), leivinjauhetta ja kananmunia. Voi laittaa myös vehnäjauhoja, mutta se ei ole pakollista.

Jos käytät isoja banaaneja niin käytä kaksi kananmunaa yhtä isoa banaania kohden.
Leivinjauhoja 1 tl kahta banaania kohden ja mä laitoin sellasen reilun teelusikallisen vehnäjauhoja.
Koska noi banaanit oli tosi pieniä niin laitoin vaan kaks kananmunaa ja taikinasta tuli ihan hyvä.

Laita ainekset astiaan, jossa voit sekoittaa ne sauvasekoittimela. Tehosekoitinkin varmaan käy, mutta sauvasekottimella saa kätevästi tällasen pienemmän taikinan.
Taikina on valmista, kun se on suunnilleen tuon yllä olevan kuvassa näkyvän taikinan näköistä ja maistuu vähän taikinamaiselle.
Koostumus on melko paksu, mutta jos taikina näyttää olevan liian paksua, lisää yksi kananmuna.

Mä tein letut tällaisessa pienessä pannussa, joka on oikeesti tarkotettu munien paistamiseen.
Suosittelen, että käytätte ihan lettupannua tai edes jotain isompaa kuin mä,
koska tossa noiden lettujen kääntäminen oli aika haasteellista.
Laitoin ennen paistoa pannulle vähän rasvaa, ettei letut pala kiinni.

Mä käänsin vähintään jokatoisen letun liian nopeasti ja siks suurinosa mun letuista oli ihan muussia :c
Eli jos et halua Chernobyl-lettuja, niin odota rauhassa ennenkuin käännät letun.
En viitsinyt ottaa letuista kuvaa, koska tosiaan ne oli oli ihan muussia, eli ei mitenkään erityisen houkuttelevan näköisiä :D
Kivoja lettukestejä kaikille, jotka meinaa kokeilla!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti